fredag 13 april 2012

Möte i Bureå

Vilken härlig träff jag har haft denna morgon! Det var Bureå företagarnätverk som bjudit in mig för att berätta om framtidsveckan. Och vilken respons!! Jag måste verkligen säga att de var alerta och intresserade människor, som förbehållslöst vill få kunskap om vad som pågår runt om i världen.
Ibland upplever jag att människor vill sticka huvudet i sanden gällande framtidsfrågor. De flersta inser nog att evig tillväxt är omöjlig, och att det finns ett visst problem med  fossila bränslen. Men, utan att egentligen satt sig in i hur forskning och utveckling ser ut, hävdar flertalet att tekniken ska lösa problemen.

Därför är det befriande och hoppfullt att möta medmänniskor som vill förstå, och förändra om det behövs.
Och i ärlighetens namn ska jag säga att vi är ett ständigt ökande antal.

Jag avslutar här och nu då jag precis fått ett ofattbart tråkigt besked. 

2 kommentarer:

  1. Tack för intressant och engagerande föreläsning. Det syns att du brinner för ditt jobb. Det var många intressanta Föreläsare du presenterade och ett fantastiskt inititiv med Framtidsveckan. På återhörande.

    Mvh Anna Böökari
    Företagskoordinator i Bureå med omnejd

    SvaraRadera
  2. Tack själv Anna! Jag ser fram emot info om vad ni kommer att göra tillsammans. Tror ni har en enorm kraft!!
    Ann

    SvaraRadera